Aktar Bloğu

Cevizin Faydaları Nelerdir?

Cevizin faydaları saymakla bitmiyor. Cevizin, kalp ve damar sağlığına faydaları, tip 2 diyabet rahatsızlıklarına faydaları, kanser önleme, hafıza kaybı ve hatta kilo verme gibi birçok konuda faydası bulunmaktadır. Detaylar için…

Cevizin Faydaları Nelerdir?

Zihinsel fonksiyonların işlevini arttırmakla birlikte birçok faydası bulunan cevizin alzheimer hastalarına kadar birçok konuda fayda göstermektedir. Erkeklerin en büyük sorunlarından biri olan prostat kanserini önlemeye yardımcı olmaktadır. Çocukların zeka gelişimine katkıda bulunan cevizin faydalarından biri de omega 3 yağ oranı düşük çocuklarda davranış bozukluklarını düzenleyen ceviz, omega 3 bakımından zengin bir vitamin deposudur.

Cevizin faydalarından önemli olan bir diğer konuda kötü kolesterolü düşürmeye yardımcı olmasıdır. Yapılan bilimsel araştırmalar sonucunda düzenli ceviz tüketiminin kötü kolesterolü düşürdüğü söylenmektedir. Uzmanlar ceviz tüketiminin kötü kolesterolü düşmesine yardımcı olduğunu, kalp ve damarlarda plaka oluşumu riskini azalttığını ve sadece bu kadarla da kalmayıp damarların esnek kalmasını sağlayıp, kan akışının normal şekilde akmasını sağladığını söylüyor.

Cevizin damarlar üzerindeki olumlu etkisi tip 2 diyabet hastalarında, damar tıkanıklığı riskini düşürdüğü için hastalıkların görülme olasılığının azaldığı da araştırmalar sonucunda ortaya çıkan diğer bir cevizin faydasını ortaya koymaktadır.

Cevizin özellikle ilerleyen yaşlarda orta çıkan kemik erimesi hastalığını da yavaşlattığı bilinmektedir.

Kilo vermeye yardımcı olması konusunda aslında biraz şaşkınlık uyandırsada, günde 3-4 tane tüketilmesi durumunda uzun süreli tokluk hissi vermektedir.

Hafıza konusunda tam bir kesinlik sağlamamakla birlikte araştırmaların devam ediyor olmasının bize verdiği bilgiler de hafıza konusunda olumlu etkiler bırakmasıdır.

Ceviz Faydaları Bize Neler Sağlamaktadır?

 

Ortalama 7 adet ceviz tükettiğimiz zaman;

  • 185 kaloridir
  • Kolesterol içermez.
  • Besin lifi ihtiyacının %8’ini karşılar.
  • Kalsiyum ihtiyacının %3’ünü karşılar.
  • Demir ihtiyacının %5’ini karşılar.
  • Tiamin ihtiyacının %6’sını karşılar.
  • Folat ihtiyacının %7’sini karşılar.
  • Magnezyum ihtiyacının %11’ini karşılar.
  • Fosfor ihtiyacının %10’unu karşılar.
  • Çinko ihtiyacının %6’sını karşılar.
  • Bakır ihtiyacının %22’sini karşılar.
  • Manganez ihtiyacının %48’ini karşılar.
  • Selenyum ihtiyacının %2’sini karşılar.

Ceviz İle İlgili Diğer Bilgiler

  • Ceviz üretiminin 300 bin tonun üzerinde kalan kısmı yani neredeyse %60’ı ABD’nin Kaliforniya eyaletinde üretilmektedir.
  • Pers cevizi olarak bilinen İngiliz cevizi ilk olarak ABD’de 1700’lü yıllarda görülmüştür.
  • Cevizin üretimi M.Ö. 10.000 yılına dayanmaktadır.
  • Ceviz hasadı yılda bir kez, Eylül ve Kasım ayları arasında yapılır.
  • Dünyada 30 farklı ceviz türü bulunmaktadır.
author-avatar

Meltem Canalan Hakkında

e-Aktariye Blog Editörü | Bitkileri merak eder, baharatları sever. Organik ürünler, kullanım alanları, bitkisel yağlar; kullanım alanları, kullanım yöntemleri hakkında araştırma yapar, okuma yapar, inceleme yapar, elde ettiklerini derler, bir araya getirir ve sunar.

Benzer İçerikler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-aktariye.com.tr internet sitesinde yer alan ürünlerin tamamı bitkisel destekleyici gıda niteliği taşımakta olup; ilgili yasa ve reklam yönetmelik kurallarına uyularak endikasyon ve hastalık adı belirtme kapsamında bitkisel destek ürünleriyle ilgili herhangi bir tanıtım yapılmamakta, bağlı bulunan sosyal medya platfromlarında dahi herhangi bir sağlık tavsiyesi sunulmamaktadır.
Ürünlerimiz ilaç olmayıp, "bitkisel takviye ürünü" niteliği taşımaktadır.