Aktar Bloğu

Yaz Mevsiminde Cildinize Dikkat Edin

Girmiş olduğumuz yaz mevsiminin şu günlerinde aşırı sıcak bir hava ile karşı karşıyayız. Sıcaklarda cildimize daha çok dikkat etmemiz gerekiyor. İlk yapmanız gereken her zaman bol bol su içmeniz ve sıcaklarda oluşan ödemler için bitki çaylarını tüketmeniz. Gerektiği kadar su içmeniz cildinizin nem dengesini korumaktadır.

Düzenli bir uyku cildinizi güzelleştirir. Yaz aylarında cildimizin nem kaybının artar. Bu nedenle bol bol su içmeli ve vücudumuzun su ihtiyacını dengede tutmalıyız. Aynı zamanda nem kaybını önlemek ya da cildi tekrardan nemlendirmek için kremler ve bitkisel yağlar kullanabilirsiniz. Uyku düzenine de dikkat etmek gerekir. Düzensiz uykuda cildimiz için olumsuz sonuçları beraberinde getirecektir. Uyumadan önce bitkisel yağlarla cildinize masaj yaparak yedirebilirsiniz. Böylelikle gece bitkisel yağlar cildinizde duracak ve etkilerini gösterecektir.

Su içmenin yanı sıra bol miktarda meyve de tüketmekte çok önemlidir. Aynı zamanda meyveli çayları da tüketmelisiniz. Meyvelerin vitaminlerini ve ödem atmak için bitki çayları yazın hayat kurtarıcı görevi üstlenirler.

Sıcak Yaz Aylarında Cilt Bakımı

Çevre kirliliğini düşünecek olursak nemlendiriciler cildimizi çevre kirliliğinden korumaktadır. Bu nedenle cilt tipiniz nasıl olursa olsun düzenli olarak her gün nemlendirici kullanmalısınız. Ancak yağlı bir cildiniz var ise yağ oranı düşük nemlendiricilerden, kuru bir cilde sahipseniz de yağ oranı yüksek nemlendiriciler kullanmalısınız.  Çünkü nemlendiriciler su moleküllerini cildin alt takalarına taşır ve nemlendirmeyi sağlar.

Su içmenin önemli olduğu gibi vücudumuzun temizliği de bir o kadar önemlidir. Eğer cildiniz gerçekten yağlı ise sadece su ile yıkamanız yeterli olmayacaktır. Süt formunda temizleyiciler ile cildinizi mutlaka temizlemelisiniz. Yaz aylarında yetersiz beslenme nedeni ile saç ve tırnak hastalıkları ile de karşılaşabilirsiniz. Bunun için de yeşil yapraklı sebzeler, çinko içeren kabak çekirdeği, susam, kırmızı et ve ıspanak gibi besinleri tüketmelisiniz. Kuruyemiş tüketiminizi de yaz mevsiminde artırabilirsiniz. Bu sayede B12 vitamini ve folik asit ihtiyacınızı karşılamış olacaksınız. Aynı zamanda baharat tüketimini de artırmalısınız. Baharatlar doğal besin gıdaları sınıfında yer almaktadır.

author-avatar

Meltem Canalan Hakkında

e-Aktariye Blog Editörü | Bitkileri merak eder, baharatları sever. Organik ürünler, kullanım alanları, bitkisel yağlar; kullanım alanları, kullanım yöntemleri hakkında araştırma yapar, okuma yapar, inceleme yapar, elde ettiklerini derler, bir araya getirir ve sunar.

Benzer İçerikler

E-aktariye.com.tr internet sitesinde yer alan ürünlerin tamamı bitkisel destekleyici gıda niteliği taşımakta olup; ilgili yasa ve reklam yönetmelik kurallarına uyularak endikasyon ve hastalık adı belirtme kapsamında bitkisel destek ürünleriyle ilgili herhangi bir tanıtım yapılmamakta, bağlı bulunan sosyal medya platfromlarında dahi herhangi bir sağlık tavsiyesi sunulmamaktadır.
Ürünlerimiz ilaç olmayıp, "bitkisel takviye ürünü" niteliği taşımaktadır.