Aktar Bloğu

Metabolizmanızı Hızlandıran Yiyecekler ve İçecekler

Metabolizma hızı, her kişinin yapısına göre farklı olmasına karşı yaş ilerledikçe, özellikle 30-35 yaşından sonra yavaşlar ve yağ depolanması artar. Bazı insanlar çabuk, bazıları da daha zor kilo alırlar. Zayıflamak için sadece yiyecekleri değil, aynı zamanda yaşam kalitenize de dikkat etmelisiniz. Stres ve depresyon, geç yatıp, geç yataktan kalkma, metabolizmayı bozar.

Metabolizmayı Hızlandıran Yiyecek ve İçecekler

  • Rezene Çayı

Sabah oluşan mide kazıntısı ve açlığı, gece yatmadan önce rezene çayı içerek yok edebiliriz. Rezene Çayının ferahlatan kokusu, dil üzerindeki tat alma kısmını tazeleyerek iştahı azaltır. Ayrıca sindirimi hızlandırıp besinlerin emilimine yardımcı olur ve vücuttaki yağ birikmesini düşürür.

[porto_product id=”1426″]
  • Çam Fıstığı

Hergün yarım bardak dolusu yenebilecek çam fıstığı, açlığın bastırılmasına yardımcı olur. Çam fıstığı, cholecystokinin (CCK) ve glukojen benzeri peptid (GLP-1) hormonlarını uyaran pinolenic acid içererek beyne midenin dolu olduğunu bildirir ve uyarı gönderir. Bir araştırmada, pinolenic acid kullanan kadınların iştahının azaldığı ve tüketimin %36 düştüğü belirlenmiştir. Çam fıstıkları, tüm fıstık çeşitleri içinde en yüksek proteine sahip olan fıstık çeşididir.

[porto_product id=”1955″]
  • Elma ve Elma Çayı

Akşam yemeğinden önce harika bir atıştırmalık olan elma, içindeki çözülebilir lif (pektin), yemek sonrası kana karışan şeker ve kalori miktarını azaltır. Tip-2 diyabetliler için diyabeti önlemede çok yardımcı olur. Elma pektini, kan şekerinin yükselmesini önler ve fazla yemek isteği yaratan kan şekerinin düşmesini engelleyerek 2 saate kadar tok tutabilir.

[porto_product id=”1362″]
  • Avokado ve Avokadolu Çay

Avokado karın bölgenizi şekle sokmaya yardımcı olur. Fındık, ceviz, zeytinyağı ve yağlı tohumlarda bulunan MUFAS isimli madde, gün boyu yetecek enerjiyi sağlar.

[porto_product id=”1472″]
  • Acı Biber

Acı biberlere acı tadı veren bileşen olan capsaicin, aynı zamanda iştah frenleyerek, vücut ısısının yükselmesini sağlar, bu da metabolizmayı hızlandırır.

[porto_product id=”1562″]
  • Sirke

Sirke, karbonhidrat emilimini yavaşlatır ve kan şekerindeki ani dalgalanmaları önler. Sirke, ayrıca besinlerin mideden geçiş süresini yavaşlatıp daha uzun tok tutar. Makarna veya patates yemeklerinize biraz limon kabuğu rendesi ve sirkeli güneşte kurutulmuş domates sosu ilave edebilirsiniz.

[porto_product id=”2336″]
  • Tarçın

Tarçın, besinlerin midede kalma süresini artırarak ve glukoz metabolizmasını uyararak kan şekeri seviyenizi düşürmeye yardımcı olur. Tarçını tüketirken yulaf ezmesi veya kahveye serpebilirsiniz.

[porto_product id=”1921″]
  • Bitki Çayları

Bitkisel Çayları da metabolizma hızını artıran çaylar arasında yer almaktadır. Hem kilo vermek isteyenler hem de sağlıklı bir hayat yaşamak isteyenlerin düzenli olarak bitki çaylarını tüketmeleri tavsiye edilmektedir. Bitki çaylarının içerinde çeşitli vitamin ve mineraller bulunmaktadır.

Yukarıda yer alan metabolizmayı hızlandıran yiyecek ve içecekleri internetten hemen satın almak isteyenler e-Aktariye üzerinden sipariş oluşturabilirler.

author-avatar

Meltem Canalan Hakkında

e-Aktariye Blog Editörü | Bitkileri merak eder, baharatları sever. Organik ürünler, kullanım alanları, bitkisel yağlar; kullanım alanları, kullanım yöntemleri hakkında araştırma yapar, okuma yapar, inceleme yapar, elde ettiklerini derler, bir araya getirir ve sunar.

Benzer İçerikler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-aktariye.com.tr internet sitesinde yer alan ürünlerin tamamı bitkisel destekleyici gıda niteliği taşımakta olup; ilgili yasa ve reklam yönetmelik kurallarına uyularak endikasyon ve hastalık adı belirtme kapsamında bitkisel destek ürünleriyle ilgili herhangi bir tanıtım yapılmamakta, bağlı bulunan sosyal medya platfromlarında dahi herhangi bir sağlık tavsiyesi sunulmamaktadır.
Ürünlerimiz ilaç olmayıp, "bitkisel takviye ürünü" niteliği taşımaktadır.