Aktar Bloğu

D Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

D vitaminini çeşitli besinlerden almak mümkündür. D vitamini olan yiyecekler arasında bazıları; patates, yumurta, peynir, tereyağı, balık yağı gibi yiyeceklerdir. Vitaminler vücut için çok önemlidir ve mutlaka doktor yardımı ile hangi vitaminin eksik olduğunun saptanması gerekir. Çok fazla eksikse bazı hastalıklara yol açabilmektedir. Bu yüzden mutlaka kan tahlili yaptırılmalıdır. Doktor yardımı olmadan ilaç ve takviye edici gıdalar kullanılmamalıdır. Doktor yardımı olmadan kullanılan ilaçlar ileride bir sağlık sorununa yol açabilir. D vitamini en çok kemiklere yardımcı olmak özelliği ile bilinir. Vücuttaki mineral ve kalsiyum seviyesinin kontrol edilmesinde önemli bir rol oynar. Kemik oluşumuna katkısı olan d vitamini çocuklar için de önemli bir yere sahiptir.

D Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

 

D vitamini süt ve süt ürünlerinde aynı zamanda balık ve balık ürünlerinde bulunur. Somon balığı (100gr) bir günlük d vitamininin %90 gibi bir kısmını karşılar. Sardalye, ton balığı, hamsi gibi balıklar %50 ile %60 gibi bir kısmını karşılar. Yumurta, süt, kefir, yoğurt, peynir gibi ürünler ise %10 ile %30’luk bir kısmını karşılar. D vitamini güneşten de alınabilir. Her gün küçük bir yerin güneş görmesi vücut için önemlidir. D vitamininin günlük ne kadar alınmasını yaşa göre doktorlar belirlemektedir.

D vitamini süt, kefir, yoğurt, balık yağı, tereyağı, balık, yumurta gibi yiyeceklerde bulunmaktadır. Bağışıklık sistemi, fosfor dengesi, kalsiyum dengesi için vücuda alınması çok önemlidir. Eksikliği vücutta bazı rahatsızlıklara yol açabilir fakat fazlalığı ise d vitamini zehirlenmesi yapabilir. Bu yüzden günlük miktar aşılmamalıdır.

D vitamini için en iyi besin kaynaklarından biri de baklagillerdir. İçerisinde bulunan d vitamini sayesinde vücudun d vitamini eksikliğini karşılamaktadır. D vitamini eksikliği olan kişiler diyabete yakalanabilir ve kış boyu daha çok hastalığa yakalanırlar. Eksikliğinde kemiklerde yumuşama meydana gelebilir. Sindirim sistemi bozuklukları, böbrek hastalığı ve kalp krizi gibi de büyük sorunlar meydana gelebilmektedir. Günlük en az 15 dakika vücudun güneş görmesi gerekir. Güneş görmeyen ve düzenli, dengeli beslenmeyen kişilerde eksikliğinin görülme oranı daha fazladır. D vitamini uzun ve sağlıklı bir hayatın parçasıdır. Yaz ayları iyi değerlendirilmeli ve yeteri kadar d vitamini alınmalıdır. Kış ayları için de düzenli ve dengeli beslenilmelidir. Mutlaka doktor kontrolleri yapılmalı doktorun verdiği diyete ve tavsiyelerine uyulmalıdır.

author-avatar

Meltem Canalan Hakkında

e-Aktariye Blog Editörü | Bitkileri merak eder, baharatları sever. Organik ürünler, kullanım alanları, bitkisel yağlar; kullanım alanları, kullanım yöntemleri hakkında araştırma yapar, okuma yapar, inceleme yapar, elde ettiklerini derler, bir araya getirir ve sunar.

Benzer İçerikler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-aktariye.com.tr internet sitesinde yer alan ürünlerin tamamı bitkisel destekleyici gıda niteliği taşımakta olup; ilgili yasa ve reklam yönetmelik kurallarına uyularak endikasyon ve hastalık adı belirtme kapsamında bitkisel destek ürünleriyle ilgili herhangi bir tanıtım yapılmamakta, bağlı bulunan sosyal medya platfromlarında dahi herhangi bir sağlık tavsiyesi sunulmamaktadır.
Ürünlerimiz ilaç olmayıp, "bitkisel takviye ürünü" niteliği taşımaktadır.