Aktar Bloğu

B12 Vitamini Nelerde Bulunur?

B12 vitamini vücut için sürekli ve düzenli alınması gereken vitaminlerdendir. Suda çözünen bir vitamin olduğu için vücuda fazla alındığı durumlarda bile vücut gerekeni kullanır, gerisini idrar yoluyla dışarı atar. Peki ya b12 vitamini nelerde var?

B12 Vitamini Neden Gereklidir?

B12 vitamini hayvansal ve bitkisel gıdalarda bulunur. Bitkisel gıdalarda genellikle takviye edilmiş şeklinde karşınıza çıkmaktadır. B12 vitaminin hayvansal gıdalardan alınması vücut tarafından daha kolay emilir ve fayda sağlar. B12 vitamini eksikliği vücutta birçok rahatsızlığın habercisidir. O yüzden b12 vitamini nelerde var ise düzenli bir şekilde tüketilmelidir. Anemi, denge kaybı, vücutta uyuşukluk, bacak ve kollarda karıncalanma, güçsüzlük gibi durumlar b12 vitaminin eksik alımının göstergesidir. B12 vitamini bitkisel gıdalarda takviye olarak bulunduğu için kullanırken dikkat edilmelidir. Çünkü bazı ürünler yüksek kalorili ve kolesterole sebep olduğu için vücut için alımı uygun değildir.

B12 Vitamini Nelerde Bulunur?

Ton balığı b12 içeren en önemli balık türlerinden biridir.

B12 vitamini deniz ürünlerinde fazlaca bulunmaktadır. Özellikle balık yumurtası b12 vitamini yönünden oldukça zengindir. Günlük ihtiyacın 5 katını karşılayabilmektedir. Uskumru, sardalya, ton balığı ve pek yaygın olarak tüketilmeyen ahtapotun düzenli yenilmesi günlük alımı fazlasıyla karşılar. Ayrıca istiridye ve midyede de b12 vitamini bulunmaktadır. B12 vitamini nelerde var sorusuna en iyi cevap deniz ürünleri verilebilir.

Et Ürünleri

Ciğer b12 vitamini açısından zengin bir et ürünüdür. B12 vitaminin et ürünlerinde de yaygın olarak bulunduğu bilinmektedir. Kuzu ciğeri, kaz ciğeri, sığır ciğeri, dana, ördek, hindi ciğeri gibi gıdalar tüketildiğinde yine günlük gerekli b12 ihtiyacı giderilir. Ayrıca dana kıyma ve sığır etinde de demir, çinko, protein ve bol miktarda b12 vitamini vardır.

B12 İçeren Süt Ürünleri

Süt ve süt ürünleri b12 vitamini bakımından zengindir. Yumurta ve peynirin de sürekli kullanımında b12 vitaminin günlük ihtiyacın %6′nı karşılanır. Kalsiyum yönünden zengin olan peynirin çeşitlerine göre b12 vitamini miktarı değişebilir. B12 vitamini nelerde var konusunda bilgilenmek ve bu vitamini içeren gıdalar ile beslenmek gerekir. Takviye edilmiş b12 vitamini içeren gıdalar arasında

author-avatar

Meltem Canalan Hakkında

e-Aktariye Blog Editörü | Bitkileri merak eder, baharatları sever. Organik ürünler, kullanım alanları, bitkisel yağlar; kullanım alanları, kullanım yöntemleri hakkında araştırma yapar, okuma yapar, inceleme yapar, elde ettiklerini derler, bir araya getirir ve sunar.

Benzer İçerikler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-aktariye.com.tr internet sitesinde yer alan ürünlerin tamamı bitkisel destekleyici gıda niteliği taşımakta olup; ilgili yasa ve reklam yönetmelik kurallarına uyularak endikasyon ve hastalık adı belirtme kapsamında bitkisel destek ürünleriyle ilgili herhangi bir tanıtım yapılmamakta, bağlı bulunan sosyal medya platfromlarında dahi herhangi bir sağlık tavsiyesi sunulmamaktadır.
Ürünlerimiz ilaç olmayıp, "bitkisel takviye ürünü" niteliği taşımaktadır.