Aktar Bloğu

B12 Vitamini Nedir? Neden Tüketmeliyiz?

Vücuttaki asıl görevi kırmızı kan hücrelerinin üretilmesine yardımcı olmaktır. Beyin ve sinir sisteminin çalışmasında çok önemli bir yere sahiptir. DNA ve vücudumuzda üretilen birçok hücrenin B12 vitaminine ihtiyacı vardır. Genel olarak hayvansal gıdalarda bulunur. Fakat günümüzde bitkisel besinlere dışarıdan B12 takviyesi yapılmaktadır. Hayvansal kaynaklı besinlerden alınan B12 vitamini bitkisel olana göre parçalanması daha kolaydır. B12 vitamini nedir ve nerelerde bulunur.

B12 Vitamini Nelerde Bulunur?

Kırmızı Et

Kırmızı Et

Kırmızı et b12 vitamini yüksek olan protein odaklı bir besindir.

B12 açısından zengin olan kırmızı et, protein, demir ve çinko gibi diğer besin öğelerini de bünyesinde barındırır. Yaklaşık 100 gr et günlük vücudumuza alınması gereken B12 vitaminin yarısını karşılar. Fakat B12 yönünden en zengin olan hayvanın ciğeridir.

Süt ve Süt Ürünleri

Süt

Süt ürünlerinin aynı objektifte toplanmış hali.

B12 açısından zengindir. Bir bardak süt günlük bir yetişkinin B12 ihtiyacının yarısını karşılar. Ayrıcı protein, kalsiyum ve D vitamini sütün içinde bulunur. Beslenmemiz de süt çok önemli bir yere sahiptir. Peynir için kesin bir bilgi vermek doğru olmaz. Peynirin türüne, yapılışına ve kullanılan süt miktarına göre içindeki B12 vitamini değişiklik göstermektedir. Ama yine de içinde B12 vitamini bulunur.

Yumurta

Yumurta

Yumurta b12 vitamini bakımından oldukça zengin bir besindir.

Büyük bir yumurta günlük ihtiyacın 1/3 karşılar. Fakat yapılan bazı araştırmalara göre yumurtada bulunan vitaminin emilimi zor olduğu için yarısı dışarıya atılıyor.

Deniz Ürünleri

Balık

Deniz ürünlerinin %90-92 ‘si b12 vitamini içerir. B12 vitamini eksikliğinde, deniz ürünü tüketilmesi tavsiye edilir.

Deniz ürünleri B12 vitaminin alınabileceği en iyi kaynaklardan bir tanesidir. Kırmızı et gibi kolesterol içermez ve omega-3 bakımından zengindir. Balığın türüne göre içeriğinde ki B12 miktarı da değişmektedir. B12 vitamini açısından en zengin deniz ürünü ahtapottur. Yaklaşık 15 gr ahtapot günlük ihtiyacın hepsini karşılar. Daha sonra sırasıyla sardalye, uskumru, istavrit, lüfer gibi balıklar bu vitamin açısından zengindir.

B12 Vitamini Eksikliği Nedenleri Nelerdir?

B12 vitamini eksikliği stres ve psikolojik problemlere yol açar.

Sadece et ve et ürünlerin de bulunmasından dolayı, düşük gelir seviyesine sahip milletlerde B12 vitamini eksikliği daha çok görülmektedir. Bu ülkelerde kişiler ete göre daha ucuz olan baklagiller ve sebze ağırlıklı beslenmektedir. Vejetaryen olarak beslenen kişiler de sık olarak rastlanır. Et ve hayvansal hiçbir gıdayı tüketmeyen bu kişilerde vitamin eksikliği görülür.

author-avatar

Meltem Canalan Hakkında

e-Aktariye Blog Editörü | Bitkileri merak eder, baharatları sever. Organik ürünler, kullanım alanları, bitkisel yağlar; kullanım alanları, kullanım yöntemleri hakkında araştırma yapar, okuma yapar, inceleme yapar, elde ettiklerini derler, bir araya getirir ve sunar.

Benzer İçerikler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-aktariye.com.tr internet sitesinde yer alan ürünlerin tamamı bitkisel destekleyici gıda niteliği taşımakta olup; ilgili yasa ve reklam yönetmelik kurallarına uyularak endikasyon ve hastalık adı belirtme kapsamında bitkisel destek ürünleriyle ilgili herhangi bir tanıtım yapılmamakta, bağlı bulunan sosyal medya platfromlarında dahi herhangi bir sağlık tavsiyesi sunulmamaktadır.
Ürünlerimiz ilaç olmayıp, "bitkisel takviye ürünü" niteliği taşımaktadır.