Aktar Bloğu

B12 Eksikliğinin Nedenleri Nelerdir?

Midede salgılanan intrensek faktör adı verilen protein aracılığıyla ince bağırsakta emilimi sağlanır. Mide, pankreas ve bağırsakların iyi çalışması, b12 vitamini emilimini için önemlidir.

B12 Eksikliğinin Nedenleri

B12 eksikliğinin nedenlerini ele alırsak, zayıflamak için ya da çeşitli hastalıklar nedeniyle mide ya da bağırsağının büyük bir kısmı alınan kişilerde, yeterince b12 vitamini alınsa bile intrensek faktör yeterince salgılanamayacağından, bağırsakta emilimi sağlanamaz. Bu yüzden b12 eksikliği belirtileri görülmeye başlanır. Yaş ilerledikçe intrensek faktör yapımı azalır, 50 yaş ve üzeri en çok b12 eksikliği görülen dönemdir. Ayrıca vegan ve vejetaryen beslenenlerde de hayvansal gıda alınmadığı için b12 eksikliği sıklıkla görülür. Uzun süreli eksikliğinde ise sinirler ve nörolojik sağlık için geri dönülmez hasarlara yol açabileceği de belirtilmiştir. Bu hasarların önüne geçebilmek için, bir doktor kontrolünde takviye alınması önerilir.

B12 Vitamin Aksikliği Ciddi Sorunlara Neden Oluyor

B12 vitamini vücuttaki her hücre için gereklidir. Hücrelerin bölünmesinde, yenilenmesinde, eritrosit adı verilen kırmızı kan hücrelerinin yapımında, kemik iliği gibi, hücrelerin hızla bölündüğü dokularda ve sinir hücreleri için önemli bir faktördür. Eksikliğinin belirtilen iki temel nedeni vardır. Biri bağırsaklar tarafından b12 emilimini engelleyen sindirim sistemi hastalıkları, diğeri ise vejetaryen gibi yetersiz ve yanlış beslenmedir. B12’nin vücutta depo edilebilme özelliği vardır, besinlerle alınmaya devam edilmezse depo edilen b12 kullanılır. Takviye edilmezse birkaç yıl içinde eksikliği birtakım belirtilerle kendini gösterir. Yorgunluk, halsizlik, konsantrasyon güçlüğü, unutkanlık, ellerde ve ayaklarda uyuşma, karıncalanma, dikkat dağınıklığı, kansızlık, çarpıntı, iştahsızlık ve kilo kaybı, dilde şişlik, kulak çınlaması, depresyon, solgun cilt b12 vitamin eksikliği belirtileri olarak kendini gösteriyor.

B12 Eksikliğini Nedenlerinin Başında Yetersiz Beslenme Bulunur

Süt, yumurta, yoğurt, peynir, karaciğer, dalak, kırmızı et, tavuk eti ve hindi eti ve balık tüketilerek b12 vitamin eksikliği belirtileri azaltılabilir. Ayrıca uzmanlar, bu besinlerin b12 vitamininin korunmasında pişirme yöntemlerinin önemli olduğunu; etlerin yanlış pişirme yöntemleriyle ya da sütün fazla kaynatılması sonucu içeriğindeki b12 değerinde azalma olduğunu da söylüyor. Sebze ve meyvelerde ise çok az olduğunu belirterek, hayvansal gıdalara yönelmesi gerektiği konusunda vurgu yapıyor.

author-avatar

Meltem Canalan Hakkında

e-Aktariye Blog Editörü | Bitkileri merak eder, baharatları sever. Organik ürünler, kullanım alanları, bitkisel yağlar; kullanım alanları, kullanım yöntemleri hakkında araştırma yapar, okuma yapar, inceleme yapar, elde ettiklerini derler, bir araya getirir ve sunar.

Benzer İçerikler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

E-aktariye.com.tr internet sitesinde yer alan ürünlerin tamamı bitkisel destekleyici gıda niteliği taşımakta olup; ilgili yasa ve reklam yönetmelik kurallarına uyularak endikasyon ve hastalık adı belirtme kapsamında bitkisel destek ürünleriyle ilgili herhangi bir tanıtım yapılmamakta, bağlı bulunan sosyal medya platfromlarında dahi herhangi bir sağlık tavsiyesi sunulmamaktadır.
Ürünlerimiz ilaç olmayıp, "bitkisel takviye ürünü" niteliği taşımaktadır.